Joomla 5 Mitteilung

Wir freuen uns mitteilen zu können, dass seit dem 29. Januar 2024 alle unsere Joomla Erweiterungen mit Joomla 5 kompatible sind.

Für alle die gerade noch von Joomla 3 auf 4 aktualisieren: Anleitungen für die Joomla 4 Migration gibt es hier:

Es gibt nun auch eine eigenständige Dokumentation für Visforms für Joomla 4 und für Visforms auf Joomla 5

Forum

Visforms Subscription Inhaber können in unserem Forum Fragen stellen. Bitte mit dem entsprechenden Benutzer anmelden.
Jeder kann lesend auf das Forum zugreifen.

Bitte stellen Sie nur 1 Frage pro Thema.

Wichtig Angaben für fast jede Frage:
V1: Welche Visforms-Version läuft?
V2: Welche Joomla-Version läuft?
V3: Welche PHP-Version läuft?

Aufgrund von Feiertagen und Urlaub ist bei Anfragen im Forum in der Zeit vom 20. Dezember 2024 bis zum 8.Januar 2025 mit verlängerten Antwortzeiten zu rechnen.

Does not block

Mehr
5 Jahre 3 Monate her - 5 Jahre 3 Monate her #6284 von lpks
Does not block wurde erstellt von lpks
The plugin found some bad people but did not prevent them registering and buying from us.

We use Hikashop. In addition to marking them suspicious, can the plug block the user from registering?

How?
Letzte Änderung: 5 Jahre 3 Monate her von lpks.

Mehr
5 Jahre 3 Monate her #6286 von Administrator AV
Administrator AV antwortete auf Does not block
Hi,

distiguishing spammers from regular users is a difficult process and requires a responsible approach.
It is never possible to find and block out any spammers and never hit a real customer.
Because we do not want to block good customers, we have a two step apporach.

First, if a user is listed in one of the online spambot databases (and only then) they will be block.

Second, the plugin does some individual checks, to validate, whether a user shows a behavioral pattern, which could indicate, that this user is a spammer.
This is for example multiple registrations from one IP address or e-mail addresses with many dot.
These checks are only for additional information.
To decide that a user with such a behavioral pattern is actually a spammer would go much to far.
It would probably block lots of users who are good customer.

Therefore this is only for informational reasons and human interactions by an administrator is necessary in order to interpret all information and decide, whether the user actually is a spammer or not. You have to block them, manually then (set to unpublished).

Regards,
Aicha

:idea: I recommend you the new and up-to-date documentation for Joomla 4:
docs.joomla-5.visforms.vi-solutions.de/en/docs/
Most of this also applies retrospectively to Joomla 3.
Please only ask 1 question per topic :-).

:idea: Ich empfehle Dir die neue und aktuelle Dokumentation für Joomla 4:
docs.joomla-5.visforms.vi-solutions.de/docs/
Das meiste gilt rückwirkend auch für Joomla 3.
Bitte immer nur 1 Frage pro Thema stellen :-).

Moderatoren: Administrator AVAdministrator IV
Powered by Kunena Forum